czwartek 21 Lis 2019

Szukaj

Powiatowy Konkurs o Sejmie i Unii Lubelskiej

10 września 2019 r. dwie uczennice naszej szkoły – Aleksandra Krzeszowska i Łucja Więcławek wzięły udział w Powiatowym Konkursie Wiedzy o Sejmie i Unii Lubelskiej dla uczniów szkół podstawowych. Opiekę nad uczennicami sprawowała nauczycielka historii Wiesława Pióro. Konkurs odbył się w Szkole Podstawowej nr 2 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Tomaszowie Lubelskim, a jego organizatorem był Tomasz Zieliński, poseł na Sejm RP. Nagrodą za udział w konkursie był wyjazd do Warszawy do budynku Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej. Wszyscy uczestnicy konkursu 12 września oglądali posiedzenie Sejmu VIII kadencji. Poniżej prezentujemy sprawozdanie Łucji Więcławek z tego wydarzenia.

12 września ja i Ola, wraz z resztą uczestników Konkursu Wiedzy o Sejmie i Unii Lubelskiej, udałyśmy się na wycieczkę do budynku sejmu. Po około pięciogodzinnej podróży wszyscy spacerowaliśmy parkiem Ujazdowskim. Następnie udaliśmy się do gmachu sejmu – mieliśmy okazję zobaczyć miejsce widziane przez nas dotychczas tylko na zdjęciach czy w telewizji , np. fotele, na których podczas obrad siedzą posłowie. Zwiedziliśmy także kaplicę pw. Bogurodzicy Maryi Matki Kościoła, gdzie znajdują się relikwie św. Joanny Beretty Molli i Jana Pawła II oraz oryginalny tron papieża Polaka. Następnie przeszliśmy się sejmowymi korytarzami. Przewodniczka pokazała nam makietę całej budowli, opowiedziała o historii polskiej izby niższej, o funkcjach posłów, między innymi marszałka sejmu. Usłyszeliśmy też o zmarłych podczas II wojny światowej (i nie tylko) posłach. To wszystko to tylko strzępek informacji, o które podczas tej wycieczki wzbogaciliśmy się i które nam przekazano. Po zwiedzaniu zjedliśmy obiad w restauracji poselskiej. Droga powrotna minęła szybko, bo zanim się obejrzeliśmy, byliśmy z powrotem w Tarnawatce. Wycieczka bardzo mi się podobała - była doskonałą okazją do zdobycia nowej wiedzy, lecz nie tylko. Wyjazd ten był przede wszystkim wspaniale spędzonym czasem oraz sposobnością do poznania nowych, ciekawych osób i odwiedzenia stolicy.

Łucja Więcławek

Aneta Murzacz

BIP

IMIENINY

Dzisiaj jest
Czwartek
21 listopada 2019
Imieniny obchodzą
Albert, Alberta, Albertyna, Janusz, Konrad, Konrada, Maria, Piotr, Regina, Rena, Rufus, Twardosław, Wiesław
Do końca roku zostało

Twój IP: 46.229.168.154
Server Time: 2019-11-21 05:57:11

GOŚCIMY

Odwiedza nas 104 gości oraz 0 użytkowników.