PODSUMOWANIE PROJEKTU MATEMATYCZNEGO „PIRAMIDA CHEOPSA”.

25 kwietnia 2022 roku w Technikum im. Jana Zamoyskiego w Zwierzyńcu odbyło się podsumowanie przygotowanego z dużym rozmachem projektu - „Piramida Cheopsa”. W projekcie tym wzięli udział uczniowie klasy VIII a i VIII b wraz z nauczycielami matematyki – Aleksandrą Krech i Moniką Borek. Część oficjalną spotkania rozpoczęli gospodarze uroczystości – Waldemar Gardiasz Dyrektor Technikum i Monika Żur Dyrektor Delegatury w Zamościu Kuratorium Oświaty w Lublinie, którzy serdecznie powitali przybyłych na to wydarzenie Gości.

            Inicjatywa wzniesienia modelu zrodziła się w ramach działającej od 2019 roku Roztoczańskiej Akademii Matematyki, Akademii służącej promowaniu nowoczesnych technologii w nauczaniu matematyki.

           Projekt „Piramida Cheopsa”  został objęty Patronatem Honorowym przez Lubelskiego Kuratora Oświaty - Panią Teresę Misiuk. Jego realizacja składała się z kilku etapów, a były to: prezentacja założeń projektu, cykl pięciu spotkań zdalnych z nauczycielami i uczniami pokazujących zastosowanie programu GeoGebra w realizacji podstawy programowej matematyki oraz spotkanie z grupą 25 nauczycieli, dotyczące finałowego etapu realizacji projektu „Piramida Cheopsa”. Każda z dwudziestu pięciu szkół zgłoszonych do finału zobowiązała się wykonać ustaloną liczbę prostopadłościanów, których suma wyniosła 960 tekturowych elementów! Po kilku miesiącach intensywnych przygotowań i niecierpliwych oczekiwań na wynik wspólnych działań powstało naprawdę imponujące dzieło – „Piramida Cheopsa” w skali 1:40!

            Należy zaznaczyć, że do opracowania powstałego modelu został zastosowany program komputerowy GeoGebra - nowoczesny sposób nauczania geometrii przestrzennej.

            Niewątpliwie osiągnięty efekt okazał się dziełem spektakularnym. Uczestnicy projektu trwającego równolegle w kilkudziesięciu szkołach – współcześni wykonawcy i budowniczy, powielając starożytny prawzorzec - przemieścili się w czasie i przestrzeni, tworząc dzieło na miarę szkolnych możliwości XXI wieku. Godny podziwu był zapał towarzyszący wznoszeniu piramidy. Układanie rozpoczęli Goście od warstw szczytowych – ósmej, dziewiątej i dziesiątej, kolejne układali reprezentanci poszczególnych szkół. Delegacja z Tarnawatki składała się z następujących uczniów: Katarzyna Matwiejszyn, Bartłomiej Kudyba, Szymon Pękala, Maja Oberda, Łukasz Cisło, Bartłomiej Głogowski.

            Bardzo cieszymy się , że mogliśmy być częścią tak wspaniałego wydarzenia.

                                                                                   Aleksandra Krech