poniedziałek 20 Sty 2020

Szukaj

W świątecznym nastroju

Jak co roku, przed świętami Bożego Narodzenia w naszej szkole organizowane są różnorodne konkursy, które wprowadzają nas w świąteczny nastrój, rozwijają kreatywność i poczucie piękna oraz podtrzymują świąteczne tradycje bożonarodzeniowe. 17 grudnia 2019r. podczas apelu nastąpiło rozstrzygnięcie Konkursu Graficznego na Komputerowy Projekt Kartki Świątecznej, Konkursu Plastycznego na Ozdobę Choinkową i Konkursu Plastycznego na Najładniejszą Kartkę Świąteczną. Po odczytaniu protokołów przedszkolakom i uczniom klas I - VIII, których prace cechowała oryginalność, pomysłowość i estetyka, wręczono nagrody  i wyróżnienia w postaci dyplomów i drobnych upominków. Wszystkim zwycięzcom gratulujemy.

Protokół z XVI edycji konkursu szkolnego na „Komputerowy projekt Kartki Świątecznej”

W dniu 13 grudnia 2019 roku komisja w składzie: Teresa Bartoszyk, Celina Czerwonka, Marek Czerwonka rozstrzygnęła konkurs na „Komputerowy projekt kartki świątecznej”. W tegorocznej XVI edycji wzięło udział 112 uczniów:

  • 39 w kategorii „Skrzat” – klasy I–III SP
  • 45 w kategorii  „Benjamin" – klasy IV – VI SP
  •  28 w kategorii  „Junior” –  klasy VII - VIII SP

Głównym celem naszego konkursu było propagowanie technologii  informacyjnej, popularyzowanie nowych programów graficznych oraz podtrzymywanie tradycji i zwyczajów ludowych, wysyłania do siebie nawzajem życzeń świątecznych. Wyłonienie zwycięskich kartek było bardzo trudne, poziom prac był niezwykle wysoki, szczególnie w klasach starszych. Jury oceniło konkurs w poszczególnych kategoriach jako bardzo udany. Cieszy duża ilość przepięknie wykonanych prac.

Komisja Konkursowa przyznała nagrody dla następujących uczniów:

Kategoria „Skrzat” I-III - nagroda

Nikola Matwiejszyn kl. 3b

Czytaj więcej: Protokół z XVI edycji konkursu szkolnego na „Komputerowy projekt Kartki Świątecznej” 

„Drzewa wokół nas”

Drzewa- jedne z najpotężniejszych i najpiękniejszych roślin naszej planety. To właśnie one stały się bohaterami i głównym tematem Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego ogłoszonego pod hasłem „Drzewa wokół nas”. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów klas I- III, dlatego też to najmłodsi członkowie naszego koła plastycznego przygotowali piękne prace, obrazujące własne, zróżnicowane w formie, kolorystyce i charakterze wizje drzew. Zapraszamy do obejrzenia prac konkursowych, które przygotowali:

Aysha Afzal kl. III

Maja Bucior kl. II

Anita Berbeć kl. I

Jakub Berbeć kl. III

Łucja Cienkusz kl. II

Krzysztof Danaj kl. III

Aleksandra Paliczuk kl. III

Lena Pankiewicz kl. III

Maciej Skiba kl. III

Maja Źróbek kl. III

 

Naszym młodziutkim twórcom życzymy sukcesów w konkursie!

 

                                                                                                  Ewa Zieńko

 

XX EDYCJA KONKURSU WIEDZY O REGIONIE

10 grudnia 2019 r.  w Centrum Aktywności Gminnej odbył się XX  Gminny Konkurs Wiedzy o Regionie, który już stanowi tradycję.  Jego celem jest rozwijanie zainteresowań uczniów historią, dniem dzisiejszym Małej Ojczyzny oraz popularyzacja regionalizmu. Przystąpiło do niego 9 uczniów ze szkół podstawowych z terenu gminy Tarnawatka. Nad prawidłowością przebiegu konkursu czuwało jury, w skład którego weszli: pani Kazimiera Mańdziuk przewodnicząca rady gminy Tarnawatka, pani Joanna Puźniak nauczyciel historii  w Szkole Podstawowej w Hucie Tarnawackiej i pani Małgorzata Knafel nauczyciel języka polskiego w Szkole Podstawowej w Tarnawatce. Po zmaganiach związanych z pochwaleniem się znajomością historii, zabytków i  organizacją Gminy Tarnawatka laureatkami konkursu zostały: Julia Iskierka, Katarzyna Matwiejszyn oraz Gabriela Kawa ze Szkoły Podstawowej
 w Tarnawatce. Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymali drobne upominki, laureaci –dyplomy oraz nagrody ufundowane przez panią Kazimierę Mańdziuk i Wójta Gminy Tarnawatka Piotra Pasiecznego. Dyplomy i nagrody wręczyli uczniom Kazimiera Mańdziuk przewodnicząca rady gminy Tarnawatka oraz sekretarz Gminy Tarnawatka Marian Szałapski. Wszystkim uczestnikom konkursu,  nauczycielom oraz sponsorom podziękowała pani dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola w Tarnawatce Bernadeta Wołoszyńska.
 Konkurs zorganizowała Wiesława Pióro.
Przed konkursem zebrani obejrzeli przygotowane przez Małgorzatę Knafel z uczniami klasy VII b przedstawienie pod tytułem „Spotkanie z geniuszem Mieczysława Kosza.” Wszyscy oglądali z przejęciem. Pytania konkursowe dotyczyły osób związanych z naszym regionem, więc również z tym muzykiem jazzowym, o którym w tym roku w Polsce  zaczęto mówić.
W główną rolę wcielił się Kacper Kosz. Konferansjerem przybliżającym smutne, samotne życie  pianisty był Karol Tyrka. Scenografię wykonała Ewa Zieńko.
W czasie inscenizacji  wszyscy mogli zauważyć, że Mały Mietek odznaczał się ponadprzeciętnym talentem muzycznym, który dzięki utracie wzroku wyostrzeniu się słuchu, mógł w pełni wydostać

się na zewnątrz. Był absolutnym wirtuozem fortepianu i mistrzem improwizacji. Dzięki „Spotkaniu z geniuszem Mieczysława Kosza”, który żył tylko 29 lat trwa pamięć o nim

 i jego muzyce.

W trakcie spektaklu wysłuchaliśmy fragmentów utworów pod tytułem: Wspomnienie, Pytanie i Yesterday. Uczczono jego pamięć minutą ciszy.  Poznano jego styl, który łączył pianistykę jazzową z tradycja mimuzyki romantycznej i charakterystycznymi nawiązaniami melodycznymi do polskiego folkloru. Miał wyostrzone pozostałe zmysły po utracie jednego zmysłu wzroku.

Aby uczcić jego pamięć delegacja uczniów zapaliła symboliczne znicze na jego grobie.

W przyszłym roku życie i twórczość  Jana Tyszkiewicza będzie tematem przewodnim konkursu. Już dziś  zapraszamy do zgłębiania historii i udziału.


Wiesława Pióro i Małgorzata Knafel

 

Ola jedzie do Bochni!

Eliminacje rejonowe do Ogólnopolskiego Konkursu Polskiej Poezji Religijnej „Pierścień św.  Kingi” odbyły się 6 grudnia 2019 r. w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Łaszczówce. Do konkursu zgłosiło się aż 64 recytatorów z powiatu tomaszowskiego. Zmagania recytatorskie okazały się dla uczniów naszej szkoły bardzo owocne.

Zebranych gości krótkim przemówieniem powitał dyrektor szkoły - Józef Augustyniak. Następnie głos zajął proboszcz parafii Łaszczówka ks. Jarosław Przyczyna. Zachęcił on wszystkich przybyłych na tę uroczystość do pewnej skromności i do zapoznania się z postacią św. Kingi, aby za jej przykładem pokornie poddać się Woli Bożej. Po tych słowach wszyscy wspólnie odmówiliśmy krótką modlitwę, dzięki której uświadomiliśmy sobie, że jest to konkurs o nieco innym charakterze.  Jako ostatnia do recytatorów skierowała swe słowa przewodnicząca jury - p. Jolanta Wojciechowska, która serdecznym uśmiechem rozładowała większość stresu towarzyszącego artystom. Poinformowała na co jury będzie zwracać szczególną  uwagę przy ocenie recytacji oraz zapewniła, że właśnie uśmiechem będzie dopingować uczestników.

Komisja konkursowa oceniała recytatorów w trzech kategoriach wiekowych: klasy I – III, klasy IV – VI oraz klasy VII – VIII szkoły podstawowej. Po prezentacjach każdej kategorii jury udawało się na obrady, w czasie których chórek szkolny włączał do wspólnego śpiewu przybyłych na konkurs. Przerwy były także okazją na skosztowanie smakołyków, od których wręcz uginały się stoły oraz na ugaszenie pragnienia zimnymi napojami bądź gorącą herbatą. Amelia Rybaczyńska, znana wszystkim uczniom naszej szkoły jako utalentowana wokalistka, nie przepuściła okazji i razem z chórkiem wystąpiła na scenie.

Po wystąpieniach wszystkich recytatorów krótkie słowa przemówienia skierowali do zebranych ks. dziekan Grzegorz Chabros oraz z ramienia pani Wójt Gminy Tomaszów Lubelski Marzeny Czubaj – Gancarz, kierownik Gminnego Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego – p. Robert Późniak. Następnie przewodnicząca jury ogłosiła wyniki konkursu. Uczniowie, którzy zajęli I, II i III miejsce otrzymali nominacje do finałowych przesłuchań Ogólnopolskiego Konkursu Polskiej Poezji Religijnej „Pierścień św.  Kingi”, które odbędą się w Kopalni Soli w Bochni aż 240 metrów pod ziemią! Wśród tych szczęściarzy znalazła się Aleksandra Wysocka z kl. VI a, którą do konkursu przygotowywała p. Alicja Mazur. Wyróżnienia zdobyły także Julia Dudek z kl. II a przygotowywana przez p. Grażynę Piasecką oraz Amelia Rybaczyńska z kl. VIII, również uczennica p. Mazur. Przykrym wspomnieniem tego dnia było jedynie to, że jednego z naszych recytatorów – Marcela Rembisza dopadła chrypka, w związku z czym nie mógł dać z siebie wszystkiego i nad czym bardzo ubolewał. Naszą szkołę na konkursie reprezentowały także Aleksandra Paliczuk z kl. II a oraz Julia Woźnica z kl. VII b.

Jesteśmy bardzo dumni z wystąpień uczniów naszej szkoły, gdyż wszyscy – jako doświadczeni recytatorzy - zaprezentowali bardzo wysoki poziom. Amelce, Julii i Oli serdecznie gratulujemy, a Oli życzymy sukcesu na ogólnopolskich przesłuchaniach w Bochni, które odbędą się już 16 grudnia 2019 roku.

Aneta Mużacz

„ Najpiękniejsza kartka świąteczna”

Jak co roku w naszej szkole odbył się konkurs plastyczny dla przedszkolaków i uczniów klas  I-III pod hasłem: „ Najpiękniejsza kartka świąteczna”.  Celem konkursu było przybliżenie atmosfery świąt Bożego Narodzenia, podtrzymywanie tradycji wysyłania kartek świątecznych oraz stwarzanie możliwości do twórczego rozwoju i osiągania sukcesów. Dnia 6 grudnia 2019 roku, oceniając oryginalność pomysłu, stopień włożonej pracy, estetykę i jej wyraz artystyczny, komisja w składzie pani Wiesława Pióro, pani Anna Najda oraz pani Edyta Furgała spośród 48 prac nagrodziła 11. Do najpiękniejszych kartek komisja zaliczyła pracę Mai Wawrzusiszyn, Antoniego Laszczyńskiego, Wiktorii Majdanik oraz Hanny Łaby. Są to dzieci z przedszkola. Ze szkoły podstawowej zaś nagrodziła 7 prac: Mai Bul - klasa I, Michała Bartnickiego- klasa I, Julii Dudek- klasa II a, Sebastiana Rajtaka- klasa II b, Amelii Sahajko- klasa II b, Mikołaja Pyzy- klasa II b, oraz Aleksandry Greli z klasy II b. Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie zaś laureatom gratulujemy.

Konkurs zorganizowały pani Barbara Tyrka i pani Aneta Pastuszek.

Wychowanie przez czytanie – dokonaliśmy tego!

Od września 2019 roku  klasy V b i VI b uczestniczyły w programie „Wychowanie przez czytanie” . Naszą szkołę do udziału zgłosiły panie Małgorzata Knafel oraz Aneta Mużacz. Program skierowany był do uczniów klas V –VII szkół podstawowych. Jego główne założenie to wspieranie rozwoju moralnego młodzieży oraz promocja czytelnictwa i wartościowej literatury. Organizatorem jest Fundacja ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom. Dofinansowany jest ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury. Czas realizacji trwał od września do listopada. Szczegółowe cele programu to:

- wprowadzenie uczniów w świat uniwersalnych wartości moralnych ,

- propagowanie czytelnictwa,

- umacnianie roli literatury jako kompasu moralnego i źródła inspiracji przy podejmowaniu życiowych decyzji.

W ramach realizacji programu należało:

- zrealizować w okresie wrzesień-listopad 2019 r. zajęcia z uczniami według co najmniej 3 dowolnie wybranych scenariuszy,

- przygotować wraz z uczniami prezentacje filmowe, przedstawiające dowolnie wybraną wartość spośród omówionych (prezentacje musiały zostać zrealizowane w formacie filmowym, w pliku obsługiwanym przez serwis YouTube),

- przesłanie do 30 listopada 2019 dokumentacji fotograficznej z zajęć (3-5 zdjęć) oraz linku do Pracy Konkursowej zamieszczonej w serwisie YouTube.

Uczniowie klasy VI b Szkoły Podstawowej w Tarnawatce przystąpili do programu Wychowanie przez czytanie - edycja 2019, którego głównym celem jest wspieranie rozwoju moralnego młodzieży oraz promocja czytelnictwa i wartościowej literatury.
Najpierw na lekcji wprowadzającej porozmawialiśmy, o jakie ważne sprawy chodzi w książce "Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach” .

Dla różnych ludzi różne sprawy są ważne. O nich zaczęliśmy mówić WARTOŚCI. Kształtują one nasz charakter, co uczniowie zauważyli.

Pani Knafel realizowała program z klasą VI b, czyli ze swoimi wychowankami,  natomiast p. Mużacz z kl. V a, w której uczy języka polskiego.
            Po wspólnym uzgodnieniu z uczniami, jakie wartości chcieliby omówić przystąpiono do działania. W kl. V a zostały opracowane takie wartości jak mądrość, szacunek i przyjaźń.Punktem wyjściowym zajęć było przeczytanie opowiadania z książki „Gorzka Czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach” podejmującego daną wartość moralną. Niekiedy uczniowie zapoznawali się wcześniej w domu z opracowywanymi tekstami. Dalsza część zajęć poświęcona była dyskusji o istocie i skutkach stosowania bądź zaniechania poszczególnych wartości moralnych, jak również wykonywaniu plakatów na ich temat. Uwieńczeniem udziału w programie było stworzenie prezentacji na temat wybranej przez uczniów wartości spośród omówionych.

Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach o  wartościach, gdyż z jednej strony były to zagadnienia dosyć poważne i dojrzałe jak na ich wiek, a z drugiej dotyczyły problemów, z którymi spotykają się na co dzień. Na pewno wzbogacili się o cenną wiedzę, która w bliższej lub dalszej przyszłości wpłynie na ich zachowanie czy pomoże im podjąć właściwą decyzję. Jak się przekonali, podejmując decyzje, należy uwzględniać ich konsekwencje, zwłaszcza gdy w grę wchodzi konflikt wartości.

Uczniowie VI b dyskutowali na temat: Jak to się dzieje, że zbuntowanemu dwunastolatkowi z pomocą mogą przyjść bohaterowie "Gorzkiej czekolady..."? Na podstawie utworu  Katarzyny Ryrych „Szacun i gorzka czekolada” dowiedzieli się, czym jest ta najważniejsza wartość. Uczniowie pokazali, jakie są korzyści praktykowania, a jakie skutki zaniechania okazywania innym szacunku. Po dyskusji wykonaliśmy gazetkę ścienną w naszej sali. Dzieci wykonały plakat zależności szacunku z innymi wartościami

Drugą wartość omówiono w oparciu o "System" Pawła Beręsewicza i każde  życzliwe zachowanie w szkole zaznaczano, omawiano. Na podstawie opowiadania Katarzyny Ryrych „Rajski ptak” z tomu „Gorzka czekolada zostały przeprowadzone zajęcia na podstawie scenariusza Przyzwoitość. Uczniowie wysłuchali opowiadania i podczas kierowanej rozmowy emocjonująco omawiali brak wartości w postawie taty bohatera. Tworzyli sketchnotki na ten temat, komiksy ilustrujące przyzwoite zachowania

Na wszystkich uczniach, którzy wzięli udział w projekcie, bardzo duże wrażenie zrobiły  opowiadania, które omawialiśmy na lekcjach i podjęte działania. Do poruszanych problemów chętnie wracają i snują na ich temat refleksje. Przywołują owe przemyślenia w czasie rozwiązywania codziennych szkolnych problemów. Będziemy kontynuować głośne czytanie i  Działania na konkurs się zakończyły. Jednak zasiane ziarna wartości dopiero będą rosnąć. Dziękujemy rodzicom, którzy wyrazili zgodę na to, by ich pociechy uczestniczyły w programie „Wychowanie przez czytanie”. Osoby chętne zapraszamy do obejrzenia naszych prezentacji, my zaś z niecierpliwością czekamy na wyniki konkursu!


Oto link do pracy konkursowej klasy VI b:


https://youtu.be/UWAR5mkoomY


Oto link do pracy konkursowej klasy V b:


https://youtu.be/9-LeJYpdZHY

 

 

                                                                       Małgorzata Knafel i Aneta Mużacz

Wyróżnienie w konkursie "Szkolne Przygody Gangu Słodziaków"

W październiku 2019r. klasy I, II a, II b i III b przystąpiły do konkursu edukacyjnego "Szkolne Przygody Gangu Słodziaków". Każda z klas wykonała pracę konkursową z materiałów użytych wtórnie oraz wzięła udział w Szkolnych Obchodach Dnia Głośnego Czytania. Po ogłoszeniu wyników, klasie I i obu klasom II zostały przyznane wyróżnienia. W ramach wyróżnień każdy uczeń zwycięskiej klasy otrzymał nagrody rzeczowe. Gratulujemy uczniom i wyrażamy nadzieję, iż upominki jeszcze bardziej zachęcą ich do rozwijania pasji czytelniczych.

KONKURS GRAFICZNY NA KOMPUTEROWY PROJEKT KARTKI ŚWIĄTECZNEJ - XVI EDYCJA

Zapraszamy wszystkich uczniów klas I-VIII Szkoły Podstawowej  w Tarnawatce  do wzięcia udziału w konkursie na najciekawszy komputerowy projekt kartki świątecznej.

 Głównym celem jest propagowanie technologii  informacyjnej, zachęcanie do poznawania tajników programów graficznych oraz utrwalenie tradycji i zwyczajów ludowych, wysyłania do siebie nawzajem życzeń świątecznych.

 REGULAMIN

 Konkurs odbywa się w trzech kategoriach:

  •   „Skrzat” – klasy I–III
  •   „Benjamin" – klasy IV – VI
  •    „Junior” –  klasa VII - VIII

Graficzny projekt wykonujemy w dowolnym programie graficznym  np. Paint, Gimp, PhotoFiltre lub w innym programie graficznym.

Rozmiary kartek świątecznych: (1205 x 1795 pikseli) 10 cm x 15 cm. Do każdej pracy należy dołączyć metryczkę: imię i nazwisko autora pracy oraz klasę.  Prace należy składać w pracowni komputerowej do dnia 12 grudnia  2019  roku.

Rozstrzygnięcie  konkursu i wręczenie nagród  odbędzie się na szkolnym apelu. Najlepsze kartki świąteczne zostaną umieszczone na szkolnej stronie internetowej. Osoby, które nie mają w domu komputera, a chciałyby wziąć udział  w konkursie zapraszamy do szkolnej pracowni komputerowej.

    Organizatorzy konkursu:

  Celina Czerwonka i Marek Czerwonka

Szkolne eliminacje do Ogólnopolskiego Konkursu Polskiej Poezji Religijnej „Pierścień św. Kingi”

Ogólnopolski Konkurs Polskiej Poezji Religijnej „Pierścień św. Kingi” cieszy się w naszej szkole dużym zainteresowaniem. W eliminacjach chętnie biorą udział nie tylko doświadczeni recytatorzy, ale także ci, którzy marzą o zakwalifikowaniu się do przesłuchań finałowych, odbywających się w Kopalni Soli w Bochni. Szczęściarze, którzy mieli okazję tego już doświadczyć, jednogłośnie przyznają, że jest to miejsce niezwykłe. Być może to właśnie dzięki tym zapewnieniom i zachętom z ich strony wielu uczniów chce po raz pierwszy popróbować swoich sił w recytacji.

Konkurs jest przeznaczony dla uczniów szkół podstawowych i jest podzielony na trzy kategorie wiekowe: klasy 1 – 3, 4 – 6 oraz 7 – 8. W tym roku eliminacje szkolne odbyły się 27 listopada, a udział wzięło w nich 25 uczniów. Jury w składzie p. Małgorzata Knafel (nauczyciel j. polskiego), p. Aneta Pastuszek (nauczyciel religii) oraz ks. Marian Maciołek (nauczyciel religii) do udziału w etapie rejonowym zakwalifikowało następujące osoby:

Kategoria klas I-III:

Julia Dudek z klasy II a, osoba przygotowująca: p. Grażyna Piasecka,

Aleksandra Paliczuk z klasy III a,  osoba przygotowująca: p. Barbara Tyrka, 

Kategoria klas IV- VI: 

Marcel Rembisz z klasy V b,  osoba przygotowująca: p. Aneta Mużacz,    

Aleksandra Wysocka z klasy VI a, osoba przygotowująca: p.  Alicja Mazur,

Kategoria klas VII- VIII:
Amelia  Rybaczyńska z klasy VIII, osoba przygotowująca: p.  Alicja Mazur.

Julia Woźnica z klasy VII b, osoba przygotowująca: p.  Aneta Mużacz.  

Przesłuchania rejonowe odbędą się 6 grudnia w Szkole Podstawowej im. Jana Kochanowskiego w Łaszczówce.  Życzymy naszym uczniom, aby wypadli tam jak najlepiej i żeby... św. Mikołaj spełnił ich marzenie!

Aneta Mużacz

Konkurs „Moja Mała Ojczyzna” rozstrzygnięty!

18 listopada 2019 r. został rozstrzygnięty Szkolny Konkurs Plastyczny „Moja Mała Ojczyzna”. Komisja w składzie: p. Marian Szałapski- sekretarz Gminy Tarnawatka, p. Kazimiera Mańdziuk- przewodnicząca Rady Gminy Tarnawatka, p. Bernadeta Wołoszyńska- dyrektor Zespołu Szkół i Przedszkola w Tarnawatce, p. Elżbieta Jakubczak- nauczyciel kształcenia zintegrowanego ZSiP w Tarnawatce, po obejrzeniu 109 prac z klas I- VII, postanowiła przyznać następujące nagrody i wyróżnienia:

Kat. I- III: nagrody

Jakub Berbeć kl. III b

Maja Frańczuk kl. III b

Hubert Jasiński kl. II a

Kat. I- III: wyróżnienia

Maja Dąbrowska kl. III a

Mateusz Krasny III a

 

Kat. IV- VI: nagrody

Karol Iskierka kl. V a

Maja Kurylak kl. VI b

Roksana Malec kl. VI a

Zofia Rybińska kl. VI b

Kat. IV- VI: wyróżnienia

Milena Samek kl. V a

 

Kat. VII- VIII: nagrody

Julia Iskierka kl. VII a

Zuzanna Szabat kl. VII b

Angelika Szponar kl. VII a

Kat. VII- VIII: wyróżnienia

Amelia Gumieńczuk kl. VII a

Paula Margolt kl. VII a

 

Wszystkie prace, zgodnie z regulaminem, prezentowały piękno Ziemi Tarnawackiej w jesiennej szacie. Każdy z młodych twórców miał okazję pokazania swojej rodzinnej miejscowości, okolicznego krajobrazu, charakterystycznych i typowych miejsc naszej gminy, urokliwych zakątków czy też ciekawych, historycznych obiektów.

25 listopada 2019 r. odbyło się podsumowanie konkursu, podczas którego młodym twórcom wręczone zostały dyplomy oraz nagrody.

Najlepsze, w tym nagrodzone i wyróżnione prace zaprezentowano na wystawie pokonkursowej w budynku Zespołu Szkół i Przedszkola w Tarnawatce.

 

XIV Międzynarodowy Konkurs Informatyczny Bóbr -2019

W dniach 13 - 15 listopada 2019 roku w pracowniach informatycznych w Zespole Szkół i Przedszkola w Tarnawatce odbył się XIV Międzynarodowy Konkurs Informatyczny Bóbr. W konkursie brali udział uczniowie ze szkoły podstawowej od klasy I do VIII.  Uczniów do konkursu  przygotowywali nauczyciele informatyki  Pani Celina Czerwonka i Pan Marek Czerwonka.  W XIV Międzynarodowym Konkursie Informatycznym Bóbr w trzech kategoriach wzięło udział 24 uczniów z naszej szkoły.

Cele konkursu

Głównym celem konkursu jest rozwój i kształtowanie myślenia algorytmicznego i komputacyjnego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych.
W szczególności konkurs ma na celu:

  • zwiększenie zaangażowania uczniów w stosowaniu komputerów i technologii informacyjnej podczas poznawania różnych dziedzin od samego początku pobytu w szkole, przyczynianie się do rozwoju i kształtowania twórczego podejścia przy zdobywania wiedzy i umiejętności,
  • sprzyjanie wyrównywaniu szans stosowania tej technologii w grupach dziewcząt i chłopców posiadających dostęp do komputerów, jak i nie mających takiego dostępu,
  • zachęcanie uczniów do zdobywania umiejętności potrzebnych w ich życiu osobistym i w przyszłej pracy zawodowej,
  • stwarzanie okazji do wymiany doświadczeń między uczniami i nauczycielami z różnych szkół w różnych krajach.

Posługiwanie się technologią niesie w sobie wiele ważnych aspektów poznawczych, społecznych i kulturowych. W konkursie mocno akcentowane są elementy międzykulturowe i europejskie.

Zadania konkursowe 

Charakter zadań konkursowych ma duży wpływ na zainteresowanie konkursem. Zadania w konkursie Bóbr są na ogół związane z posługiwaniem się komputerem i jego oprogramowaniem przy rozwiązywaniu różnych sytuacji i problemów, pochodzących z różnych zastosowań i przedmiotów nauczania takich jak: język ojczysty, język obcy, geografia, historia, sztuka, technika i matematyka. Niektóre zadania dotyczą budowy komputerów, inne oprogramowania użytkowego. Zadania często są związane również z kulturą i językiem. Wiele zadań umożliwia uczniom wykazanie się umiejętnościami algorytmicznego myślenia.

Najlepsze wyniki w poszczególnych kategoriach otrzymali następujący uczniowie:
Kategoria Szkoła Podstawowa klasy I-III kategoria  - Skrzat
  1. Wiktoria Kudyba
  2. Aysha Afzal
  3. Kacper Sachajko
Kategoria Szkoła Podstawowa klasy IV-VI  kategoria - Benjamin
  1. Bartłomiej Kudyba
  2. Marcin Kowalczuk
Kategoria Szkoła Podstawowa klasy VII - VIII  kategoria - Junior
  1. Martyna Szokało
  2. Aleksandra Krzeszowska
  3. Krystian Kowalczuk
  4. Dominik Kołodziej
  5. Łucja Więcławek
  6. Dominik Koper
  7. Adrian Łopuszyński

Organizator Konkursu 

Celina Czerwonka, Marek Czerwonka

BIP

IMIENINY

Dzisiaj jest
Poniedziałek
20 stycznia 2020
Imieniny obchodzą
Dobiegniew, Fabian, Sebastian
Do końca roku zostało
347 dni

GALERIA

Warto odwiedzić

STATYSTYKI

004327951
Dzisiaj
Wczoraj
Ten Tydzień
Tydzień temu
Ten Miesiąc
Poprzedni Miesiąc
Razem
3090
4504
7594
4250225
112375
209885
4327951

Twój IP: 141.8.189.148
Server Time: 2020-01-20 15:20:34

GOŚCIMY

Odwiedza nas 77 gości oraz 0 użytkowników.