SZKOLNY KONKURS PLASTYCZNY „Symetria w przyrodzie, architekturze i sztuce”
Zapraszamy wszystkich uczniów klas IV-VIII do udziału w konkursie na najpiękniejszą pracę plastyczną przedstawiającą symetrię w przyrodzie, architekturze lub sztuce.
Cel ogólny konkursu:
Spoglądanie na otaczający nas świat przez pryzmat symetrii w przyrodzie, architekturze i sztuce.
Poszukiwanie ciekawych par i bliźniaczych sekwencji. Cele szczegółowe konkursu:
- · Rozwijanie zainteresowań matematycznych, przyrodniczych i artystycznych.
- · Zwrócenie uwagi na występowanie zagadnień matematycznych w otaczającym nas świecie
- · Kształtowanie wyobraźni matematycznej
- · uwrażliwienie na otaczające nas piękno natury, architektury regionu
1. Organizator:
Aleksandra Krech - nauczyciel matematyki,
Monika Borek – nauczyciel matematyki.
2. Uczestnicy konkursu:
Konkurs przeznaczony jest dla wszystkich uczniów klas IV - VIII Szkoły Podstawowej w Tarnawatce.
3. Przebieg konkursu:
Przedmiotem konkursu są prace plastyczne przygotowane indywidualnie o tematyce zgodnej z ideą konkursu. Uczniowie wykonują pracę plastyczną przedstawiającą symetrię w przyrodzie, architekturze lub sztuce dowolną techniką (np.: malowanie, naklejanie z papieru kolorowego lub rysowanie kredkami i mazakami). Format pracy - A4 lub A3. Uczeń wybiera formę pracy, każdy uczeń może dostarczyć jedną pracę.
4. Termin konkursu:
7.03.2022 - 21.03.2022. Prace plastyczne należy dostarczyć nauczycielom matematyki.
5. Każda praca musi być opisana na odwrocie: imię i nazwisko, klasa, tytuł pracy.
6. Kryteria oceny: zgodność z tematem, estetyka, oryginalność pomysłu, samodzielność.
7. Prace oceni komisja konkursowa. Autorzy nagrodzonych prac otrzymają ocenę 6 z matematyki.
Zachęcamy do udziału,
Aleksandra Krech i Monika Borek.