W październiku rozpoczęły się zajęcia projektowe dla uczniów klas I-III „AKADEMIA MŁODYCH W TARNAWATCE”, które obejmują następujące formy aktywności:
- Zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne kl.I-III;
- Zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne kl.I-III;
- Zajęcia Rozwijające przyrodniczo-ekologiczne kl.I-III;
- Rozwijające zajęcia z robotyki, automatyki, informatyki kl.I-III
- Zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne kl.I-IV;
- Rozwijające zajęcia artystyczno-plastyczne kl.I-III
- Zajęcia grupowe z integracji sensorycznej;
- Zajęcia indywidualne sensoryczne;
Na zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne uczęszcza 8 uczniów z klasy drugiej i 5 z klasy trzeciej. Spotykamy się we wtorek od godziny 12.45 do 13.30. Na zajęciach rozwijamy twórcze myślenie, matematyczne zainteresowania i uzdolnienia, uczymy się wykorzystywać wiedzę matematyczną w życiu codziennym, wykonujemy różne ćwiczenia praktyczne, gramy w gry matematyczne, które rozwijają i zachęcają dzieci do rozwiązywania zadań. Pracę z uczniami realizujemy poprzez zabawy badawcze, doświadczenia, eksperymenty. Uczniowie chętnie przychodzą i rozbudzają motywację do nauki matematyki.
Prowadzący zajęcia: Teresa Bartoszyk
Zajęcia z robotyki, automatyki, informatyki kl. I-III prowadzone są w dwóch 10 osobowych grupach. Uczniowie zgodnie z instrukcją skonstruowali i zaprogramowali już pierwsze roboty z zestawów klocków „Lego Spike Essential”. Niesamowite ile radości sprawia dzieciakom wprowadzenie skonstruowanych i zbudowanych robotów w ruch. Uczestnictwo w zajęciach daje uczniom możliwość samorealizacji, poszerzania własnych horyzontów, łączenia teorii z praktyką. Otwiera drzwi do rozwijania kompetencji kluczowych a także wykorzystania technologii IT. Pobudza również aktywność uczniów, innowacyjne podejście do rozwiązywania problemów, uczy współdziałania w zespole w środowisku pracy, kształtuje umiejętność rozumienia i uczenia się, rozwija krytyczne myślenie.
Prowadzący zajęcia: Celina Czerwonka
Zajęcia rozwijające artystyczno- plastyczne dla uczniów klas I-III rozpoczęły się 7 października. Grupa liczy 13 osób; są to dziewczynki – trzy z klasy Ia, dwie z klasy Ib, trzy z klasy IIa, pięć z klasy IIb. Program rozwijających zajęć artystyczno-plastycznych obejmuje trzy kręgi tematyczne: teatr, muzykę, plastykę, a jego nadrzędnym celem jest rozwój zainteresowań i uzdolnień dzieci. Obecnie dziewczynki aktywnie włączają się w przygotowania do przedstawienia z okazji Święta Niepodległości. Zajęcia skupiają się na opracowywaniu scenariusza, przygotowaniu kostiumów, a także na próbach muzycznych i teatralnych. Wspólna praca nad spektaklem rozwija umiejętności twórcze uczestników oraz wzmacnia ich zaangażowanie w obchody ważnych wydarzeń historycznych.
Prowadzący zajęcia: Elżbieta Jakubczak
Zajęcia przyrodniczo – ekologiczne odbywają się w każdy wtorek na piątej lekcji o godz.12.45. Na zajęcia uczęszcza 6 uczniów z klasy I, 5 uczniów z klasy II i 1 uczeń z klasy III. Nadrzędnym celem tych zajęć jest skuteczne i efektywne kształtowanie postaw dzieci zgodnych z edukacją przyrodniczo – ekologiczną. Uczniowie chętnie przychodzą na zajęcia, zdobywają wiedzę podczas zabaw, doświadczeń i eksperymentów. Kształtują właściwy stosunek do przyrody, pogłębiają wiedzę o środowisku przyrodniczym.
Prowadzący zajęcia: Elżbieta Bielak
Zajęcia rozwijające z przyrody mają charakter obserwacyjny i doświadczalny. Podczas pierwszych zajęć uczniowie zapoznali się z tematyką zajęć, wspólnie ułożyliśmy regulamin zajęć i określiliśmy swoje oczekiwania.
Prace obserwacyjno – badawcze zaczęliśmy od nauki mikroskopowania i hodowli pierwotniaków. Robiliśmy też proste doświadczenia z użyciem ogólnodostępnych składników. Uczniowie oswajają się z takim sposobem przyswajania wiedzy, są bardzo ciekawi otaczającego świata i z zapałem realizują proponowany im program zajęć.
Prowadzący zajęcia: Monika Czerniak Uchman
Zajęcia rozwijające kompetencje matematyczne odbywają się raz w tygodniu we wtorki. Uczęszcza na nie 13 dzieci: 4 z klas pierwszych i 9 z klas drugich. Głównym celem zajęć jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy i zainteresowań uczniów w zakresie matematyki, oraz wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach będących przyczyną trudności szkolnych. Dobór tematyki zajęć oraz sposób ich prowadzenia pozwala na rozwijanie predyspozycji i zdolności poznawczych, umiejętności logicznego myślenia. Ponadto zajęcia kształtują umiejętność myślenia i formułowania wniosków, przyczyniają się do samodzielnego uczenia się, systematyczności, pracowitości i wytrwałości.
Podczas zajęć uczniowie rozwiązują krzyżówki matematyczne, kwadraty magiczne, ćwiczą umiejętność sprawnego dodawania i odejmowania wykorzystując domino matematyczne. Zajęcia prowadzone są w swobodnej atmosferze, co sprawia, że uczniowie chętnie na nie uczęszczają.
Prowadzący zajęcia: Jolanta Wołoszyn